Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, który dopuszcza do nauki latania oraz umożliwia zdanie egzaminu państwowego, niezbędnego do uzyskania licencji.
Ukończone 16 lat
Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej, w celach statystycznych oraz popularyzacji strony za pomocą serwisów społecznościowych. Warunki przechowywania plików cookies możesz określić w przeglądarce internetowej.
Aeroklub Gdański jest certyfikowaną
i zatwierdzoną organizacją szkolącą
ATO - Approved Training Organisation.
Szkolenia
Samolotowe
Licencja pilota turystycznego PPL(A)
cennik szkoleńPrzed szkoleniem
Ukończone 16 lat
Badania lotniczo-lekarskie
klasy 2 wydane przez orzecznika
Ubezpieczenie NNW,
obejmujące lotnictwo
Po szkoleniu
Loty nocne, holowanie
szybowców i banerów
Licencja CPL(A)
Commercial Pilot Licence Aeroplane
Latanie
treningowo-rekreacyjne
Informacje o szkoleniu
Szkolenie teoretyczne
Zgodnie z europejskimi przepisami PART.FCL
100h wykładów
Zajęcia w poniedziałki, środy i iątki o godz. 17:30
Uczęń otrzymuje własne słuchawki
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia nauki latania jest przystąpienie do szkolenia teoretycznego, obejmującego
cykl wykładów z dziewięciu przedmiotów:
Prawo lotnicze
Człowiek – możliwości i ograniczenia
Meteorologia
Łączność
Zasady lotu
Procedury operacyjne
Osiągi i planowanie lotu
Ogólna wiedza o statku powietrznym
Nawigacja
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, który dopuszcza do nauki latania oraz umożliwia zdanie egzaminu państwowego, niezbędnego do uzyskania licencji.
Kursy organizowane są maksymalnie dwa razy w sezonie zimowym po feriach szkolnych i w sezonie letnim na przełomie czerwca i lipca. Istnieje możliwość zorganizowania kursu lub organizacja zajęć indywidualnych w innym terminie.
Szkolenie praktyczne
Zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
Pierwszy etap to minimum 62 loty nad lotniskiem, w tym 5 samodzielnych
Minimum 15 h lotu do uzyskania licencji
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Trasa z instruktorem 100 km
Szkolenie praktyczne jest kontynuacją szkolenia teoretycznego, choć może się rozpocząć już w jego trakcie w oparciu o indywidualny program. Loty odbywają się na szybowcach dwumiejscowych. Dysponujemy aż trzema typami szybowców szkolnych: SZD-9 Bocian, dwoma SZD-50 Puchacz i KR-03 Puchatek - jednym z dwóch egzemplarzy w Polsce.
Podczas szkolenia podstawowego wykonuje się łącznie 62 loty za wyciągarką, w tym 5 lotów samodzielnie. Nauka obejmuje pilotaż podstawowy:
Lot po prostej
Zakręty
Start za wyciągarką
Lądowanie
Sytuacje awaryjne
np. przerwanie startu i korkociąg
Loty odbywają się w grupach maksymalnie pięcioosobowych, codziennie przez około dwa tygodnie, od świtu do 8-9 rano. Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim mamy do dyspozycji nowoczesną wyciągarkę i długi pas do startu, umożliwiające bezproblemowe loty nawet na wysokość 500 metrów.
Po szkoleniu podstawowym zdobywasz kolejne umiejętności:
precyzyjnego lądowania, by móc bez obaw opuścić rodzime lotnisko
latania termicznego, by móc cieszyć się lotem dłużej niż 10 minutowy krąg nadlotniskowy
przelot o długości 100 km, na początku z instruktorem, by poznać smak prawdziwego szybownictwa
Całość szkolenia praktycznego trwa minimum jeden cały sezon. Choć z pozoru to długo, trzeba wziąć pod uwagę uzależnienie tej dyscypliny sportowej od warunków pogodowych. Na zakończenie szkolenia, gdy egzamin teoretyczny przed komisją państwową jest zaliczony, otrzymujesz zaświadczenie uprawniające do podejścia do egzaminu praktycznego.
Po otrzymaniu licencji
Po otrzymaniu licencji SPL zapraszamy za kolejne szkolenia
Uprawnienia instruktora szkolenia szybowcowego FI(G)
Uprawnienia do startu za wyciągarką
Uprawnienia do startu za samolotem holującym
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Uprawnienia do startu za samochodem
Z licencją SPL masz możliwość latania rekreacyjnego, zarówno na naszym lotnisku w Pruszczu Gdańskim oraz innych lotniskach, np. w kaszubskim Kornem i w Borsku. Możesz wypożyczyć nasz szybowiec i pojechać dalej np. do Leszna lub Żar, światowej sławy polskich ośrodków szybowcowych. Nasi członkowie latają również za granicą – można nas było spotkać np. w Słoweńskich Alpach.
Oprócz latania rekreacyjnego możesz spróbować latania sportowego. Nasi zawodnicy reprezentują barwy AG na zawodach różnej rangi, od regionalnych, przez Szybowcowe Mistrzostwa Polski,po Mistrzostwa Świata Juniorów.
Cennik szkoleń
Szkolenia samolotowe teoria
Opłata za kurs teoretyczny 100 h
1 500 zł
Opłata za kurs teoretyczny indywidualny (chwilowo niedostępny)
2 500 zł
Szkolenia samolotowe praktyka
Typ samolotu
Cena za 1h
z instruktorem
(płatność w ratach)
Cena za 1h
z instruktorem
(jednorazowa wpłata)
Cena za kurs 45h
(jednorazowa wpłata)
cena za kurs 45h
(płatność w ratach)
C150/152
670 zł
620 zł
27 900 zł
30 150 zł
C172
790 zł
710 zł
31 950 zł
35 550 zł
SPORTSTAR RTC
710 zł
650 zł
29 250 zł
31 950 zł
Szkolenia
Szybowcowe
Licencja pilota szybowcowego SPL
cennik szkoleńPrzed szkoleniem
Ukończone 16 lat
Badania lotniczo-lekarskie
klasy 2 wydane przez orzecznika
Ubezpieczenie NNW,
obejmujące lotnictwo
Po szkoleniu
Loty holowane
za samolotem
Start przy użyciu
samochodu
Latanie rekreacyjne
nad lotniskiem i po trasach
Możliwość udziału
w zawodach oraz obozach
Informacje o szkoleniu
Szkolenie teoretyczne
Zgodnie z europejskimi przepisami PART.FCL
100h wykładów
Zajęcia w poniedziałki, środy i iątki o godz. 17:30
Uczęń otrzymuje własne słuchawki
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia nauki latania jest przystąpienie do szkolenia teoretycznego, obejmującego
cykl wykładów z dziewięciu przedmiotów:
Prawo lotnicze
Człowiek – możliwości i ograniczenia
Meteorologia
Łączność
Zasady lotu
Procedury operacyjne
Osiągi i planowanie lotu
Ogólna wiedza o statku powietrznym
Nawigacja
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, który dopuszcza do nauki latania oraz umożliwia zdanie egzaminu państwowego, niezbędnego do uzyskania licencji.
Kursy organizowane są maksymalnie dwa razy w sezonie zimowym po feriach szkolnych i w sezonie letnim na przełomie czerwca i lipca. Istnieje możliwość zorganizowania kursu lub organizacja zajęć indywidualnych w innym terminie.
Szkolenie praktyczne
Zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
Pierwszy etap to minimum 62 loty nad lotniskiem, w tym 5 samodzielnych
Minimum 15 h lotu do uzyskania licencji
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Trasa z instruktorem 100 km
Szkolenie praktyczne jest kontynuacją szkolenia teoretycznego, choć może się rozpocząć już w jego trakcie w oparciu o indywidualny program. Loty odbywają się na szybowcach dwumiejscowych. Dysponujemy aż trzema typami szybowców szkolnych: SZD-9 Bocian, dwoma SZD-50 Puchacz i KR-03 Puchatek - jednym z dwóch egzemplarzy w Polsce.
Podczas szkolenia podstawowego wykonuje się łącznie 62 loty za wyciągarką, w tym 5 lotów samodzielnie. Nauka obejmuje pilotaż podstawowy:
Lot po prostej
Zakręty
Start za wyciągarką
Lądowanie
Sytuacje awaryjne
np. przerwanie startu i korkociąg
Loty odbywają się w grupach maksymalnie pięcioosobowych, codziennie przez około dwa tygodnie, od świtu do 8-9 rano. Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim mamy do dyspozycji nowoczesną wyciągarkę i długi pas do startu, umożliwiające bezproblemowe loty nawet na wysokość 500 metrów.
Po szkoleniu podstawowym zdobywasz kolejne umiejętności:
precyzyjnego lądowania, by móc bez obaw opuścić rodzime lotnisko
latania termicznego, by móc cieszyć się lotem dłużej niż 10 minutowy krąg nadlotniskowy
przelot o długości 100 km, na początku z instruktorem, by poznać smak prawdziwego szybownictwa
Całość szkolenia praktycznego trwa minimum jeden cały sezon. Choć z pozoru to długo, trzeba wziąć pod uwagę uzależnienie tej dyscypliny sportowej od warunków pogodowych. Na zakończenie szkolenia, gdy egzamin teoretyczny przed komisją państwową jest zaliczony, otrzymujesz zaświadczenie uprawniające do podejścia do egzaminu praktycznego.
Po otrzymaniu licencji
Po otrzymaniu licencji SPL zapraszamy za kolejne szkolenia
Uprawnienia instruktora szkolenia szybowcowego FI(G)
Uprawnienia do startu za wyciągarką
Uprawnienia do startu za samolotem holującym
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Uprawnienia do startu za samochodem
Z licencją SPL masz możliwość latania rekreacyjnego, zarówno na naszym lotnisku w Pruszczu Gdańskim oraz innych lotniskach, np. w kaszubskim Kornem i w Borsku. Możesz wypożyczyć nasz szybowiec i pojechać dalej np. do Leszna lub Żar, światowej sławy polskich ośrodków szybowcowych. Nasi członkowie latają również za granicą – można nas było spotkać np. w Słoweńskich Alpach.
Oprócz latania rekreacyjnego możesz spróbować latania sportowego. Nasi zawodnicy reprezentują barwy AG na zawodach różnej rangi, od regionalnych, przez Szybowcowe Mistrzostwa Polski,po Mistrzostwa Świata Juniorów.
Cennik szkoleń
Szkolenia samolotowe teoria
Opłata za kurs teoretyczny 100 h
1 500 zł
Opłata za kurs teoretyczny indywidualny (chwilowo niedostępny)
2 500 zł
Szkolenia samolotowe praktyka
Typ samolotu
Cena za 1h
z instruktorem
(płatność w ratach)
Cena za 1h
z instruktorem
(jednorazowa wpłata)
Cena za kurs 45h
(jednorazowa wpłata)
cena za kurs 45h
(płatność w ratach)
C150/152
670 zł
620 zł
27 900 zł
30 150 zł
C172
790 zł
710 zł
31 950 zł
35 550 zł
SPORTSTAR RTC
710 zł
650 zł
29 250 zł
31 950 zł
Szkolenia
Śmigłowcowe
Licencja pilota śmigłowca PPL(H)
cennik szkoleńPrzed szkoleniem
Ukończone 16 lat
Badania lotniczo-lekarskie
klasy 2 wydane przez orzecznika
Ubezpieczenie NNW,
obejmujące lotnictwo
Po szkoleniu
Loty widokowe
śmigłowcem
Szkolenie na nowy wariant
śmigłowca
Latanie rekreacyjne
nad lotniskiem i po trasach
Możliwość udziału
w zawodach oraz obozach
Informacje o szkoleniu
Szkolenie teoretyczne
Zgodnie z europejskimi przepisami PART.FCL
100h wykładów
Zajęcia w poniedziałki, środy i iątki o godz. 17:30
Uczęń otrzymuje własne słuchawki
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia nauki latania jest przystąpienie do szkolenia teoretycznego, obejmującego
cykl wykładów z dziewięciu przedmiotów:
Prawo lotnicze
Człowiek – możliwości i ograniczenia
Meteorologia
Łączność
Zasady lotu
Procedury operacyjne
Osiągi i planowanie lotu
Ogólna wiedza o statku powietrznym
Nawigacja
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, który dopuszcza do nauki latania oraz umożliwia zdanie egzaminu państwowego, niezbędnego do uzyskania licencji.
Kursy organizowane są maksymalnie dwa razy w sezonie zimowym po feriach szkolnych i w sezonie letnim na przełomie czerwca i lipca. Istnieje możliwość zorganizowania kursu lub organizacja zajęć indywidualnych w innym terminie.
Szkolenie praktyczne
Zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
Pierwszy etap to minimum 62 loty nad lotniskiem, w tym 5 samodzielnych
Minimum 15 h lotu do uzyskania licencji
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Trasa z instruktorem 100 km
Szkolenie praktyczne jest kontynuacją szkolenia teoretycznego, choć może się rozpocząć już w jego trakcie w oparciu o indywidualny program. Loty odbywają się na szybowcach dwumiejscowych. Dysponujemy aż trzema typami szybowców szkolnych: SZD-9 Bocian, dwoma SZD-50 Puchacz i KR-03 Puchatek - jednym z dwóch egzemplarzy w Polsce.
Podczas szkolenia podstawowego wykonuje się łącznie 62 loty za wyciągarką, w tym 5 lotów samodzielnie. Nauka obejmuje pilotaż podstawowy:
Lot po prostej
Zakręty
Start za wyciągarką
Lądowanie
Sytuacje awaryjne
np. przerwanie startu i korkociąg
Loty odbywają się w grupach maksymalnie pięcioosobowych, codziennie przez około dwa tygodnie, od świtu do 8-9 rano. Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim mamy do dyspozycji nowoczesną wyciągarkę i długi pas do startu, umożliwiające bezproblemowe loty nawet na wysokość 500 metrów.
Po szkoleniu podstawowym zdobywasz kolejne umiejętności:
precyzyjnego lądowania, by móc bez obaw opuścić rodzime lotnisko
latania termicznego, by móc cieszyć się lotem dłużej niż 10 minutowy krąg nadlotniskowy
przelot o długości 100 km, na początku z instruktorem, by poznać smak prawdziwego szybownictwa
Całość szkolenia praktycznego trwa minimum jeden cały sezon. Choć z pozoru to długo, trzeba wziąć pod uwagę uzależnienie tej dyscypliny sportowej od warunków pogodowych. Na zakończenie szkolenia, gdy egzamin teoretyczny przed komisją państwową jest zaliczony, otrzymujesz zaświadczenie uprawniające do podejścia do egzaminu praktycznego.
Po otrzymaniu licencji
Po otrzymaniu licencji SPL zapraszamy za kolejne szkolenia
Uprawnienia instruktora szkolenia szybowcowego FI(G)
Uprawnienia do startu za wyciągarką
Uprawnienia do startu za samolotem holującym
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Uprawnienia do startu za samochodem
Z licencją SPL masz możliwość latania rekreacyjnego, zarówno na naszym lotnisku w Pruszczu Gdańskim oraz innych lotniskach, np. w kaszubskim Kornem i w Borsku. Możesz wypożyczyć nasz szybowiec i pojechać dalej np. do Leszna lub Żar, światowej sławy polskich ośrodków szybowcowych. Nasi członkowie latają również za granicą – można nas było spotkać np. w Słoweńskich Alpach.
Oprócz latania rekreacyjnego możesz spróbować latania sportowego. Nasi zawodnicy reprezentują barwy AG na zawodach różnej rangi, od regionalnych, przez Szybowcowe Mistrzostwa Polski,po Mistrzostwa Świata Juniorów.
Cennik szkoleń
Szkolenia samolotowe teoria
Opłata za kurs teoretyczny 100 h
1 500 zł
Opłata za kurs teoretyczny indywidualny (chwilowo niedostępny)
2 500 zł
Szkolenia samolotowe praktyka
Typ samolotu
Cena za 1h
z instruktorem
(płatność w ratach)
Cena za 1h
z instruktorem
(jednorazowa wpłata)
Cena za kurs 45h
(jednorazowa wpłata)
cena za kurs 45h
(płatność w ratach)
C150/152
670 zł
620 zł
27 900 zł
30 150 zł
C172
790 zł
710 zł
31 950 zł
35 550 zł
SPORTSTAR RTC
710 zł
650 zł
29 250 zł
31 950 zł
Szkolenia
Balonowe
Licencja lotu balonem
cennik szkoleńPrzed szkoleniem
Ukończone 16 lat
Badania lotniczo-lekarskie
klasy 2 wydane przez orzecznika
Ubezpieczenie NNW,
obejmujące lotnictwo
Po szkoleniu
Loty holowane
za samolotem
Start przy użyciu
samochodu
Latanie rekreacyjne
nad lotniskiem i po trasach
Możliwość udziału
w zawodach oraz obozach
Informacje o szkoleniu
Szkolenie teoretyczne
Zgodnie z europejskimi przepisami PART.FCL
100h wykładów
Zajęcia w poniedziałki, środy i iątki o godz. 17:30
Uczęń otrzymuje własne słuchawki
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia nauki latania jest przystąpienie do szkolenia teoretycznego, obejmującego
cykl wykładów z dziewięciu przedmiotów:
Prawo lotnicze
Człowiek – możliwości i ograniczenia
Meteorologia
Łączność
Zasady lotu
Procedury operacyjne
Osiągi i planowanie lotu
Ogólna wiedza o statku powietrznym
Nawigacja
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym, który dopuszcza do nauki latania oraz umożliwia zdanie egzaminu państwowego, niezbędnego do uzyskania licencji.
Kursy organizowane są maksymalnie dwa razy w sezonie zimowym po feriach szkolnych i w sezonie letnim na przełomie czerwca i lipca. Istnieje możliwość zorganizowania kursu lub organizacja zajęć indywidualnych w innym terminie.
Szkolenie praktyczne
Zgodne z europejskimi przepisami PART.FCL
Pierwszy etap to minimum 62 loty nad lotniskiem, w tym 5 samodzielnych
Minimum 15 h lotu do uzyskania licencji
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Trasa z instruktorem 100 km
Szkolenie praktyczne jest kontynuacją szkolenia teoretycznego, choć może się rozpocząć już w jego trakcie w oparciu o indywidualny program. Loty odbywają się na szybowcach dwumiejscowych. Dysponujemy aż trzema typami szybowców szkolnych: SZD-9 Bocian, dwoma SZD-50 Puchacz i KR-03 Puchatek - jednym z dwóch egzemplarzy w Polsce.
Podczas szkolenia podstawowego wykonuje się łącznie 62 loty za wyciągarką, w tym 5 lotów samodzielnie. Nauka obejmuje pilotaż podstawowy:
Lot po prostej
Zakręty
Start za wyciągarką
Lądowanie
Sytuacje awaryjne
np. przerwanie startu i korkociąg
Loty odbywają się w grupach maksymalnie pięcioosobowych, codziennie przez około dwa tygodnie, od świtu do 8-9 rano. Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim mamy do dyspozycji nowoczesną wyciągarkę i długi pas do startu, umożliwiające bezproblemowe loty nawet na wysokość 500 metrów.
Po szkoleniu podstawowym zdobywasz kolejne umiejętności:
precyzyjnego lądowania, by móc bez obaw opuścić rodzime lotnisko
latania termicznego, by móc cieszyć się lotem dłużej niż 10 minutowy krąg nadlotniskowy
przelot o długości 100 km, na początku z instruktorem, by poznać smak prawdziwego szybownictwa
Całość szkolenia praktycznego trwa minimum jeden cały sezon. Choć z pozoru to długo, trzeba wziąć pod uwagę uzależnienie tej dyscypliny sportowej od warunków pogodowych. Na zakończenie szkolenia, gdy egzamin teoretyczny przed komisją państwową jest zaliczony, otrzymujesz zaświadczenie uprawniające do podejścia do egzaminu praktycznego.
Po otrzymaniu licencji
Po otrzymaniu licencji SPL zapraszamy za kolejne szkolenia
Uprawnienia instruktora szkolenia szybowcowego FI(G)
Uprawnienia do startu za wyciągarką
Uprawnienia do startu za samolotem holującym
Minimum 2 h samodzielnie do uzyskania licencji
Uprawnienia do startu za samochodem
Z licencją SPL masz możliwość latania rekreacyjnego, zarówno na naszym lotnisku w Pruszczu Gdańskim oraz innych lotniskach, np. w kaszubskim Kornem i w Borsku. Możesz wypożyczyć nasz szybowiec i pojechać dalej np. do Leszna lub Żar, światowej sławy polskich ośrodków szybowcowych. Nasi członkowie latają również za granicą – można nas było spotkać np. w Słoweńskich Alpach.
Oprócz latania rekreacyjnego możesz spróbować latania sportowego. Nasi zawodnicy reprezentują barwy AG na zawodach różnej rangi, od regionalnych, przez Szybowcowe Mistrzostwa Polski,po Mistrzostwa Świata Juniorów.
Cennik szkoleń
Szkolenia samolotowe teoria
Opłata za kurs teoretyczny 100 h
1 500 zł
Opłata za kurs teoretyczny indywidualny (chwilowo niedostępny)
2 500 zł
Szkolenia samolotowe praktyka
Typ samolotu
Cena za 1h
z instruktorem
(płatność w ratach)
Cena za 1h
z instruktorem
(jednorazowa wpłata)
Cena za kurs 45h
(jednorazowa wpłata)
cena za kurs 45h
(płatność w ratach)
C150/152
670 zł
620 zł
27 900 zł
30 150 zł
C172
790 zł
710 zł
31 950 zł
35 550 zł
SPORTSTAR RTC
710 zł
650 zł
29 250 zł
31 950 zł